Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Крок 1: Рэгістрацыя на Адзіным партале электронных паслуг.

Зарэгістравацца на партале https://portal.gov.by / (раздзел «Рэгістрацыя») можна двума спосабамі:

праз электронную пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па электроннай пошце, неабходна актызаваць асабісты кабінет карыстальніка;
праз электронны лічбавы подпіс (далей ЭЛП). У гэтым выпадку варта прытрымлівацца адпаведнай інструкцыі. Даведачны: Атрымаць ключ ЭЛП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах Рэспубліканскага цэнтра дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь (РУЦ Дзяржсуок), які ажыццяўляе ўсе неабходныя працэдуры, звязаныя з адкрытым ключом ЭЛП, сертыфікатам адкрытага ключа і самой ЭЛП. Больш падрабязна аб функцыянаванні РУЦ ГосСУОК і атрыманні ключа электроннага лічбавага подпісу https://nces.by/pki/.

Крок 2: Аўтарызацыя на партале

Аўтарызацыя залежыць ад спосабу рэгістрацыі: альбо з выкарыстаннем лагіна і пароля, альбо з выкарыстаннем ЭЛП.
Нароўні з ужо традыцыйнай ЭЛП, грамадзяне могуць ідэнтыфікавацца з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара.

Даведачна:

Унікальны ідэнтыфікатар-сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет, у дачыненні да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах ўстаноўлена такая форма іх ажыццяўлення (абзац 5 п .2 Палажэння аб парадку атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.08.2017 № 637).

Унікальны ідэнтыфікатар дазваляе ўвайсці ў персанальны электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг і ажыццявіць:

— падачу (водгук) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;
— атрыманне адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях);
— падачу (водгук) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.

Пералік адміністрацыйных працэдур, у дачыненні да якіх ўстаноўлена электронная форма ажыццяўлення, вызначаецца заканадаўча.
Пароль можна змяніць неабмежаваную колькасць разоў, у выпадку страты пароля доступ да электроннага кабінету можа быць адноўлены па просьбе грамадзяніна.
Грамадзянін мае права адмовіцца ад карыстання ідэнтыфікатарам, пасля чаго блакуецца такі доступ у электронны кабінет. Па заяве доступ з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара можа быць адноўлены, пры гэтым уся гісторыя папярэдняга ўзаемадзеяння аднаўляецца аўтаматычна. Як атрымаць ідэнтыфікатар. Права на атрыманне ідэнтыфікатара ў Беларусі маюць грамадзяне Рэспублікі Беларусь, замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства.
Для атрымання ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу «Адно акно», у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь на выдачу ўнікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу.
На падставе заявы аб выдачы ўнікальнага ідэнтыфікатара ўсталяванай формы, якая змяшчае таксама згоду грамадзяніна на зверку персанальных дадзеных у інфармацыйных рэсурсах Міністэрства ўнутраных спраў, работнік службы выдачы ініцыіруе фарміраванне асабістага электроннага кабінета грамадзяніна і афармляе паведамленне аб выдачы ўнікальнага ідэнтыфікатара ўсталяванай формы.
Атрыманне ідэнтыфікатара не з’яўляецца абавязковым.

Крок 3: Запаўненне электроннага заявы аб ажыццяўленні электроннай працэдуры.

Электронную заяву аб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.
Пералік адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюструецца ў яго асабістым кабінеце.

Крок 4:  Аплата працэдуры

Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значны код-нумар заказу, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП). У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.

Крок 5: Атрыманне электроннага рашэння.

Электронную заяву упаўнаважаны дзяржаўны орган разглядае ў тым жа парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але з улікам некаторых асаблівасцяў. Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.
Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2024 г. № 322.
Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2024 г. № 322